Nūjošanas nedēļa Maljorkā, Spānijā

14/02/2017 16:26
Nokopēts

Esmu Ieva Kozlovska, projekta „Viva Mallorca” (sportiski ceļojumi uz Maljorku) autore. Esmu „līdz ausīm iemīlējusies”Maljorkā. Četru gadu laikā iegūtā pieredze strādājot Carnikavas sporta centrā organizējot sporta pasākumus un mīlestība pret šo Spānijas salu, man šobrīd, kopā ar domubiedriem, ļauj nodarboties ar to, ko liek mana sirds – organizēt sportiskus ceļojumus uz skaisto salu Vidusjūrā. Vēlos dalīties ar iespaidiem, kas iegūti otrā šādā braucienā,kurš notika 2016.gada oktobrī.

Maljorka – skaistākā no salām Vidusjūrā, uz kuru sportot gribētāji no visas Eiropas dodas sākot no agra pavasara līdz pat Ziemassvētkiem. Maigais Vidusjūras klimats, brīnišķīgie dabas skati, perfektā infrastruktūra ir tas, kas piesaista šai salai milzum daudz velotūristu un profesionālu sporta komandu. Par to, ka Maljorka ir ideāla vieta pirmssezonas velo treniņiem, pārliecinājāmies jau 2015.gada pavasarī, kad „Viva Mallorca” komanda devās savā pirmajā sportiskajā braucienā. Par to,kā mums toreiz gāja, varat lasīt šeit: https://www.facebook.com/mallorcaviva

Bet šoreiz stāsts būs par to, ka Maljorka ir arī lieliska vieta nūjošanai. Mainoties attieksmei pret fiziskajām aktivitātēm, pamazām mainās arī iedzīvotāju ceļošanas ieradumi – laiskai zvilnēšanai 5*viesnīcā ar „all inclusive” tiek meklētas alternatīvas. Arī mēs – „Viva Mallorca” komanda meklējam alternatīvas un atrodam tās… 2016. gada pavasarī tiek nolemts pagarināt vasaru un oktobrī doties uz Maljorku pēc saules, siltuma un smukuma. Sacīts, darīts… šoreiz pa Maljorku nevis ar velo,bet nūjām, kas kā vēlāk izrādījās, izraisīja lielu apkārtējo sajūsmu.

Pirms brauciena plānojot maršrutus, grupas trenere Gundega sazinās ar Maljorkas nūjošanas asociāciju ar lūgumu ieteikt konkrētus, pārbaudītus maršrutus, jo pati personīgi Maljorkā esmu bijusi daudzas reizes, taču nūjojusi tikai gar jūras līča piekrasti. Vietējā asociācija visai skopi dalās ar sev pieejamo informāciju. Spriežam, ka tas noteikti tādēļ, ka vietējie nevēlas redzēt tūristus savās smukajās, no svešajiem brīvajās dabas takās. Žēl, bet var jau viņus arī saprast. Nolemjam rīkoties pašu spēkiem un vadoties pēc Google maps saliekam, mūsuprāt, ejamas trasītes uz smukākajām vietām apkārtnē.

18.oktobra rītā visa komanda,16 ceļotāju sastāvā dodamies ceļā. Kompānijā ir četrpadsmit dāmas un divi kungi, kuri jau pašā sākumā stingri un nepārprotami paziņo, ka nekāda nūjošana viņiem neinteresē. Pie sava principa viņi palika nelokāmi, tā teikt –„vīrs un vārds!”.

18.oktobra pēcpusdienā Maljorka mūs sagaida ar mērenu siltumu.Salīdzinājumā ar Latvijas rudens drēgnumu, protams,ir pat ļoti Ok. Lidostā saņemam bagāžu un dodamies meklēt iepriekš rezervēto transfēra busu, kuram mūs ir jāaizvizina līdz viesnīcai. Mana iepriekšējā pieredze Spānijā ar transfēriem nav bijusi tā labākā, tādēļ esmu nedaudz bažīga… galu galā nebraucu viena, bet vedu sešpadsmit cilvēku grupu. Bažām, izrādās, nav pamata un mūs gaida pat ne busiņš, bet gan lielais autobuss. Feini… Bez starpgadījumiem visi tiek iekārtoti arī viesnīcā. Dzīvosim pa divi komfortablās studijās ar nelielu virtuvi un skaistu skatu uz Cala D’or dārziem. Jūra no mūsu viesnīcas atrodas 100 m attālumā. Burvīgi!

Nūjošana Maljorkā, Spānijā - Viva Mallorca - Sportazinas.com

19.oktobra rītā pēc sātīgām brokastīm visi nūjot gribētāji saņem savas nūjas pie treneres Gundegas un pēc pirmās kopbildes un iesildīšanās dodamies ceļā. Šodienas plānā aiznūjot līdz blakus pilsētiņas Portopetro pludmalei, nopeldēties un tālāk doties uz Mondrago nacionālo parku. Sākumā nedaudz maldamies pa mazajām pilsētas ieliņām, iešana šeit gar jūras krastu ir neiespējama, jo visa piekraste ir apbūvēta un klinšaina. Pilsētā ir divas publiskās peldvietas – skaisti, pavisam nelieli līcīši ar siltu tirkīzkrāsas ūdeni un baltām smiltiņām. Viss pārējais krasts ir kā nosēts ar baltām mājām un villām. Tuvojoties Portopetro, baltās māju fasādes nomaina apbūve dzeltenā krāsā. Norunājam,ka mūsu pilsētiņa ar savām smukajām, baltajām mājiņām izskatās daudz labāk. Atrodam pludmali un uztaisām nelielu „pitstopu” ar pirmo peldi Vidusjūrā. Šajā vietā no mūsu grupiņas atdalās divas meitenes,jo saule ir pakāpusies savā augstākajā punktā un Spānijas klimats nūjošanai izrādas tomēr nedaudz par karstu. Norunājam, ka abas meitenes mūs pagaidīs tepat, lai atpakaļ dotos kopā. Mēs pārējās turpinām ceļu uz Mondrago nacionālo parku. Šeit vairs nekādas maldīšanās nav un raitā solī ejot pa asfaltētu celiņu garām vietējām zemnieku saimniecībām, drīz vien nonākam Mondrago parkā. Pie ieejas parkā ir karte, kurā var redzēt īsākus un garākus marķētus iešanas maršrutus. Nolemjam iet pa to,kas mūs sola aizvest uz pludmali. Mūsu izvēle neliek mums vilties un izejot cauri pasakainam priežu mežam, nonākam pie vēl pasakainākas pludmales. Pludmale ir gan nedaudz lielāka par mūsu Cala D’Or pludmali, tomēr arī akmeņainu pakalnu ieskauta. Ejot tālāk pa marķēto taciņu nonākam pie vēl citas tikpat smukas, taču vientuļas pludmales.

Saule jau pagriezusies vakara virzienā, tādēļ nesteidzīgā solī dodamies atpakaļ. Vakarā vēl paspēju aiziet līdz vietējai auto nomai un sarunāt auto uz turpmākajām trim dienām, lai varētu doties tālāk par mūsu un apkārtējo pilsētiņu robežām.

20. oktobra rīts mūs sagaida ar drēgnu un lietainu laiku. Jāsaka gan, ka īpaši pārsteigti neesam, jo laika prognoze mums jau iepriekš solīja tieši šādu laiku. Ik pa brīdim caur mākoņiem uzspīd saule,kas vieš cerības, ka tomēr būs iespējams iznūjot iepriekš plānoto maršrutu salas Ziemeļu daļā ejot gar pludmali no Can Picafort uz Port de Alcudia. Pa ceļam sarunājam vēl iebraukt Maljorkas pērļu rūpnīcā, jo meitenēm dikti kārojas iegādāt kādu skaistu rotiņu par atmiņu no šī brauciena. Jāsaka, ka šeit mūsu kopīgie dienas plāni arī beidzās, jo izrādās,ka braukt trim mašīnām kolonnā un mēģināt saskaņot visu iesaistīto cilvēku plānus un vēlmes, izrādījās visai apgrūtinoši. Tādēļ kopīgā kolonna „pašķīst” un tālāk katra mašīna dodas savā virzienā. Manā mašīnā esošās meitenes pieturās pie plāna un apņēmības pilnas piebraucam pie Can Picafort pludmales, lai gar jūras krastu aiznūjotu līdz 12km attālajai Port de Alcudia. Jau ņemot no bagažnieka laukā nūjas, mūs pārņem aizdomas,ka nūjošana tomēr šodien izpaliks, jo salas ziemeļu daļā valda stiprs vējš,kas manu skaisto, tirkīzkrāsas Can Picafort pludmali pārvērtis par tumšu un baisu bangojošu jūru,kura tajā brīdī ne ar ko neatšķiras no Baltijas jūras novembrī. Nu neko darīt… kāpjam atpakaļ mašīnā un braucam uz netālo krodziņu pilsētā Mura, kas man palicis atmiņā ar garšīgāko paelju (spāņu nacionālais ēdiens), ko esmu ēdusi. Diemžēl, arī šeit šodien vilšanās un atsevišķi vistas paelju te nobaudīt vairs nav iespējams. Paelja ir, bet viss samests kopā – gan vista, gan vairāk vai mazāk baisi jūras dzīvnieki. Ar jūras iemītniekiem esmu stipri uz „Jūs”, tādēļ paņemu vienkārši lazanju. Kamēr ieturamies krodziņā, laiks nav īpaši uzlabojies, tādēļ mūsu tālākais ceļš ved nekur citur kā šopingā. No šīs vietas vismaz man personīgi vairs nekādu „dienas vilšanos”, vienas vienīgas veikalu izpriecas.

21.oktobra rīts mūs sveicina ar dienvidu sauli, tādēļ šodien pieturamies pie plāna un, pēc sātīgām brokastīm,dodamies uz salas „citrusu zonu” – pilsētas Soller, Deija, Valldemossa ir slavenas ar savām apelsīnu un citronu audzēm. Pirmā šodienas pieturvieta Valldemossa – viena no burvīgākajām pilsētiņām Maljorkā, kurā savulaik (1838) kopā ar savu mīļāko ir uzturējies slavenais komponists F.Šopēns, kam par godu tur ir tapis arī viņa muzejs. Izstaigājam kalnu ieskautās pilsētas ieliņas, pasildamies saulītē un dodamies dziļāk iekšā Tramuntanas kalnu grēdā. Ceļš no Valldemossas uz Solleru, caur mazo mākslinieku pilsētiņu Deiju, ved gar kalnainu piekrasti un skats pa auto logu ir vienreizējs – apelsīnu, citronu, olīvu audzes un pāri visam – tirkīzkrāsas jūra. Kad esam tikušas līdz ostas pilsētiņai Port de Soller, ģērbjamies sportiski, ņemam nūjas un tālāk dodamies kājām. Jāsaka, ka Port de Soller esmu apciemojusi visas reizes, kad esmu bijusi Maljorkā, bet nekad tur kājām neesmu devusies kalnos. Kāpiens nav garš un nav arī grūts, taču tas skats uz jūru un aiz mūsu mugurām palikušo ostu, ir vienreizējs.

Nūjošana Maljorkā, Spānijā - Viva Mallorca - Sportazinas.com

Esam tikušas līdz bākai un tālāk ieraugām marķētas trases, kas ved iekšā kalnos. Ņemot vērā,ka nemanot diena jau pagriezusies uz vakara pusi, nolemjam šīs kalnu takas atstāt nākamajai reizei. Ejot atpakaļ man prātā ienāk visai pārgalvīga doma, kuru,man par lielu prieku,akceptē arī pārējās meitenes un par to es viņām esmu pateicīga vēl šo balt dien. Un mana ideja ir tāda,ka nākamajā dienā plānoto braucienu uz salas vispopulārāko un skaistāko vietu – Sa Calobra pludmali veiksim kājām, nevis braucot ar auto, kā iepriekš plānots. Pacilātā noskaņojumā par priekšā gaidāmo pārbaudījumu, dodamies mūsu pilsētas Cala D’or virzienā. Pēc vakariņām vēl aizvedu meitenes ekskursijā uz Maljorkas galvaspilsētu – Palma de Mallorca. Manuprāt, šī maģiskā vieta jābauda tieši tumsā. Dzerot vīnu ielas krodziņā naksnīgajā Palmas vecpilsētā,sajūtas ir visai sireālas.

Nākamais rīts sākas ar gatavošanos pārgalvīgajam gājienam uz Sa Calobra. Pārgalvīgajam tādēļ, ka ceļš uz šo pludmali ved pa bailīgāko serpentīnu uz salas. Ceļš ir šaurs, tūristu ekskursiju autobusiem, mašīnām pilns. Plus vēl velobraucēji, kuriem nesoties no kalna lejā jāmēģina ne tikai nepaskriet zem auto riteņiem, bet arī nepaķert sev līdzi mūs- nūjotājas. Mašīnas atstājam nelielā parkingā 12 km pirms mūsu kārotās pludmales. Tas nozīmē to, ka mūsu ceļa pirmie divi kilometri vedīs kalnā augšā, bet pārējie desmit- pa kalnu lejā.

Varbūt tagad kādam no jums, kas šo visu lasa,liekas: ”kas tad tur liels…12 km, no kuriem lielākā daļa pa kalnu lejā”. Ja jūs tā domājat, tad aicinu jūs nākamreiz pievienoties mūsu braucienam un to visu izbaudīt J Apsolu, ka sajūtas būs grandiozas. Mūsu gājiena sākumā,kad dodamies kalnos augšā, brīžiem ir sajūta, ka mākoņi ir ar roku aizsniedzami. To laimes sajūtu nav iespējams aprakstīt, tā ir jāizbauda. Iepriekšējā naktī nolijušais lietus ir licis kalnu avotiņiem piepildīties ar ūdeni, kas tagad jautri čalodami dodas lejā, jūras virzienā.

Nūjošana Maljorkā, Spānijā - Viva Mallorca - Sportazinas.com

Pa ceļam meitenes vēl „izrok” kādu augu līdzvešanai uz Latviju, kuru nosaukumus,diemžēl, nezinu, bet kurus pie mums var nopirkt puķu veikalos pa bargu naudu. Tur tie aug un vairojas brīvā dabā.

Ik pa laikam mums garām pabrauc lielie tūristu autobusi,kuru šoferīši mūs ieraugot smaida un māj ar roku. Nosmejam,ka nākamgad,mums par godu, uz šī kalnu ceļa būs uzstādīta zīme „Uzmanīgi – nūjotāji”. Jo tādas zīmes attiecībā uz riteņbraucējiem pa ceļam pamanām. Šķiet,ka nūjotāji esam pirmie, kas šo ceļu ir veikuši. Kad līdz finišam ir atlikuši aptuveni 2 km, nonākam līdz skatu vietai, no kuras paveras brīnišķīgs skats uz pludmali. Stāvam tur,klints malā un uz lielajiem autobusiem,kas pirms brīža mums pabrauca garām ,skatāmies kā uz mazām skudriņām. Ļoti skaisti un drusku baisi. Tikai esot tādās vietās var sajust patieso dabas varenību salīdzinājumā ar kuru, cilvēks šķiet tāds „lielceļa puteklītis” vien.

Pēdējie divi km man personīgi ir visgrūtākie, jo neierastā slodze muskuļiem un karstā dienvidu saule liek par sevi manīt ļoti, ļoti. Eju un pie sevis domāju: „diez kā mēs tiksim atpakaļ?”. Kad pēc vairāk kā divu stundu gājiena esam nonākušas lejā,šķiet, ka ieraudzītais skats neliek manām meitenēm vilties un par to man liels prieks. Liekas, ka nekad, nekad man šī vieta neapniks un redzētais skats neliks justies garlaicīgi.

Nūjošana Maljorkā, Spānijā - Viva Mallorca - Sportazinas.com

Nopeldamies, kaut tikšana jūrā ir visai apgrūtinoša dēļ mazajiem, bet ļoti daudzajiem akmentiņiem. Meitenes pozē un taisa smaidīgās bildes. Uzjautrinoši, jo tikai mēs – klātesošie zinām cik ļoti tie mazie akmentiņi ir asi un smaidīt patiesībā galīgi negribas. Kad visas ir atpūtušās un iestiprinājušās vietējā krodziņā, sākam domāt par tikšanu atpakaļ. Pēdējais autobuss augšā kalnā,kur kaut kur ir arī mūsu mašīnas, ir aizgājis plkst.3 pēcpusdienā. Tātad…iespējas ir tikai divas: iet ar kājām vai meklēt kādu,kas mūs visas var uzvest augšā. Iešana ar kājām lielākajai daļai šķiet tā kā par traku. Arī man, jo es parēķinu,ka tas aizņems vismaz trīs stundas un tas nozīmē,ka līdz ar tumsu no kalniem laukā netiksim. Balsot mašīnas arī kādai šķiet nepieņemami, jo par to Spānijā liekot cietumā. Paldies Dievam,vai tā ir taisnība vai nē,mums nenācās uzzināt. Jo pēkšņi, it kā ne no kurienes, parādijās „princis baltā zirgā”. Tiesa gan zirga vietā viņam bija balts busiņš, kurā mums visām pietika vietas. Kā vēlāk noskaidrojām, princi sauc Joseps un viņš nodarbojas kalnu pārgājienu organizēšanu tūristiem. Ar lielāko prieku Joseps mūs visas sasēdina busiņā un uzved pie mūsu mašīnām. Uz atvadām vēl pāris bildes ar mūsu glābēju un „Adios”!

Nonākot atpakaļ viesnīcā, nogurums ir milzīgs.Tikpat milzīgs kā gandarījums par šodien piedzīvoto un dažādām emocijām pārsātināto dienu. Pie sevis nodomāju un tagad arī pačukstu jums, ka nākamreiz plānotajā nūjošanas braucienā, esmu iecerējusi uz Sa Calobra noiet kājām un arī atpakaļ tikt pašu spēkiem. Par to vai mums tas izdosies, varēšu jums pastāstīt jau maijā. Neskatoties uz nogurumu, vakarā meitenes pošas uz ballīti,jo ir taču sestdiena un beidzot jāpaballējas! Vēl jo vairāk, kad laika prognoze nākamajai dienai mums sola +26 grādus,kas nozīmē – atpūtu no nūjošanas ,laiskošanos dienvidu saulē un peldēšanu, peldēšanu, peldēšanu…

24.oktobris – priekšpēdējā ceļojuma diena. Pēc vakardienas laiskošanās, kājas tā vien prasa izmest vēl kādu nelielu līkumu ar nūjām. Tā arī darām – tiek nolemts aiziet līdz netālajai pilsētiņai Calonge. Veloceliņš, pa kuru ejam, ved salas vidienes virzienā. Šodien jau atkal Maljorkas saule strādā pa visiem 100%. Drīz vien paliek par karstu un iešana pa ceļu,kur nav ne mazākās ēnas un ne mazākās vēja pūsmiņas, paliek pārlieku apgrūtinoša. Ap pusdienas laiku esam atpakaļ viesnīcā un atlikušo dienas daļu katrs pavada pēc saviem ieskatiem – kurš bauda sauli un peldi, kurš vēl steidz iepirkt kādu suvenīru mājiniekiem.

Nūjošana Maljorkā, Spānijā - Viva Mallorca - Sportazinas.com

Tā nemanot ir pienākusi ceļojumu pēdējā diena. Paēdam vēl pēdējās brokastis viesnīcā un katrs steidz uz saviem numuriņiem krāmēt koferus. Lidmašīna mums ir tikai vakarā, tādēļ baudām vēl pēdējos siltos mirkļus pirms atgriešanās rudenīgajā Latvijā. Kad pie viesnīcas gaidām savu iepriekš pasūtīto transfēra busu,mani atkalpārņem bažas vai tas ieradīsies laikā un vai vispār ieradīsies. To laikam varētu saukt par traumu,ko ieguvu pirmajā ceļojumā – tranfēra busiņš mums vienkārši neatbrauca pakaļ. Lai paspētu uz lidmašīnu, sasēdāmies pa takšiem, kas mūs uz 140 km/h paspēja aizvest līdz lidostai. Par laimi, šoreiz viss ir vienkārši perfekti un tranfērs ir klāt precīzi norunātajā laikā. Pie sevis nodomāju un prātā „ieseivoju” šīs kompānijas nosaukumu ar domu,ka ar šo firmu var droši sadarboties organizējot turpmākos braucienus uz Maljorku.

Mājās atgriežamies nosauļojušies,atpūtušies, pasportojuši, dažādiem iespaidiem pārbagāti…īsāk sakot – esam „uzlādējuši savas baterija” priekšā gaidāmajai Latvijas ziemai. Es personīgi – arī jaunām idejām un pieredzei bagātāka,lai turpmākos nūjošanas braucienus uz Maljorku padarītu vēl labākus un interesantākus!

Ieva Kozlovska – sportisko ceļojumu uz Maljorku idejas autore (tālr.informācijai 29561366)

logo

Vai vēlaties saņemt paziņojumus par svarīgākajām ziņām