Piejūras nūjotāju klubs iekaro skaistākās Maljorkas virsotnes

26/10/2017 18:51
Nokopēts
Piejūras nūjotāju klubs - Viva Mallorca

10.oktobrī, kad Latvijas daba un cilvēki jau pamazām gatavojās ziemas guļai, desmit jautras un foršas meitenes devās uz saulaino Spānijas salu Maljorku, lai piedalītos biedrības “Piejūras nūjotāju klubs” organizētajā nūjošanas nometnē. Šī bija jau trešā sporta nometne, ko sadarbībā ar projektu “Viva Mallorca” organizē biedrības dibinātāja un aktīva nūjotāja no Carnikavas – Ieva Kozlovska. Šoreiz brauciens atšķīrās ar to, ka bez aktīvas nūjošanas nedēļas garumā, nometnes dalībnieces tika mudinātas izvēlēties arī veselīgas maltītes. Aktīvs sports un veselīgs uzturs, kā zināms, ir garants labai veselībai, lieliskai pašsajūtai un tīkamam skatam spogulī. Bet nu visu pēc kārtas. Brauciena iespaidos dalās Ieva Kozlovska.

Tātad, 10.oktobra rītā visas satiekamies, lai kopīgi dotos uz Kauņas lidostu, no kuras paredzēts tiešais reiss uz Palma de Mallorca. Pirms iešanas lidostā, turpat pie busiņa tiek veikts vēl pēdējais “kontrolsvēries”, lai atgriežoties mājās saprastu, kura tad Maljorkā būs atstājusi visvairāk savus kilogramus. Jo visas nometnes dalībnieces piedalās tievēšanas sacensībā – kura pēc brauciena būs zaudējusi visvairāk svara, dāvanā no veikala „Ceļotājs” saņems jaunas nūjošanas nūjas.

Vēl tikai pirmā kopējā bilde un tad jau esam uz lidmašīnas trapa. Kad sakāpuši visi pasažieri, salonā parādās gaisa kuģa kaptenis, padzīvojis kungs, kuram skaidri redzams, ka pilota diplomu viņš ieguvis vēl tālajos PSRS laikos. Kas, bez šaubām, ir ļoti labi un rada daudz lielāku drošības sajūtu. Diemžēl, tas ko paziņo kaptenis, nav iepriecinoši. Proti, Francijā streiko gaisa kontrolieri, kas nozīmē, ka mūsu lidojums, kā minimums, tiek atlikts uz trijām stundām, bet iespējams, šodien līdz Maljorkai varam netikt nemaz. Tālāk seko piebilde, ka kapteinis “pa saviem” kanāliem mēģinās izsist pacelšanās atļauju, tādēļ visiem jāpaliek savās vietās un jāgaida. Nu ko… sākums „daudzsološs”. Lai arī no lidmašīnas laukā netiekam, drīkstam brīvi pārvietoties pa salonu, izmantot labierīcības un pasūtīt ko ēdamu, dzeramu no “lidmašīnas bāra”. Kas arī aktīvi tiek darīts. Tikmēr internetā sekojam jaunākajai informācijai par to, kas notiek ar Francijas gaisa kontrolieriem. Saprotam, ka ar savu streiku viņi sataisījuši pamatīgu bardaku visā Eiropā -reisi tiek aizkavēti vai atcelti pavisam, lidostās iesprostoti tūkstošiem pasažieru. Mēģinām sazināties mākleri Maljorkā, no kuras esam noīrējušas villu, un, kura mūs gaida Palmas lidostā ar mājas atslēgām. Tas arī izdodas, bet vēl paliek atvērts jautājums par auto nomu, kura mūs gaida ar divu īrētu auto atslēgām. Saprotam, ka pirmais vakars Maljorkā mums būs jāpavada nevis ēdot veselīgi, bet badojoties pilnībā, jo veikali, kur nopirkt ēdamo, jau būs slēgti. Bet šobrīd pats galvenais, lai mūsu sirmais gaisa kuģa kapteinis “pa saviem kanāliem” dabū pacelšanās atļauju vispār un vēlams – pēc iespējas ātrāk. Pēc 2,5 stundu gaidīšanas, salonā vēlreiz parādās lidmašīnas kaptenis un paziņo, ka tūlīt mūsu lidojums sāksies. Bingo! Mēs tomēr lidosim, gaidi mūs – Maljorka, mēs jau nākam!

Kad liegi un patiešām mīksti piezemējamies Palma de Mallorca lidostā (paldies PSRS avio skolai), pulkstenis rāda jau devīto vakara stundu. Laukā valda piķa melna tumsa. Izejot no lidostas ēkas, mūs apņem patīkams siltums, kas raksturīgs vienīgi dienvidiem. Operatīvi tiekam pie savām mašīnām un mājas atslēgām, un dodamies pāri visai salai ziemeļu virzienā. Ieejot ēkā, kuru turpmāko nedēļu sauksim par mūsu Maljorkas mājām, ir patīkams pārsteigums. Mums ir sarūpētas gan uzkodas, gan dzērieni, gan dažādi higiēnas piederumi, kas pilnīgi noteikti mums ļaus sagaidīt nākamo rītu, līdz vērsies vaļā veikali.

Piejūras nūjotāju klubs - Viva Mallorca

Pirmo nometnes dienu gan nesākam ar gājienu uz veikalu, bet dodamies mūsu nūjošanas piedzīvojuma atklāšanas gājienā pa baltu smilšu pludmali, veroties tirkīzkrāsas Vidusjūrā. Pirms tam gan sapošamies smukajos, tieši šim braucienam iegādātos „JOMA” sporta tērpos. „JOMA” ir spāņu sporta apģērbu un apavu zīmols, kuru var iegādāties tepat Rīgā. Viņu veikaliņš atrodas tieši pie Daugavas stadiona. Ar plašo preču klāstu var iepazīties jau iepriekš: www.joma-sport.lv. Mūsu vienādie krekliņi, ar brauciena simboliku, rada ļoti skaistu koptēlu un vēlāk serpentīnos ļaus atšķirties pūlī, un ieraudzīt mūsu meitenes jau pa gabalu. Krekliņi katrai nometnes dalībniecei ir dāvana no biedrības “Piejūras nūjotāju klubs”.

Pēc nogurdinošā lidojuma, pirmais gājiens nav garš, tikai 3 km. Tam seko pirmā rīta pelde un gājiens atpakaļ. Pēc šādas rītarosmes, daļa no mums, beidzot, brauc un veikalu, daļa dodas iepazīt vietējo pilsētiņu. Brokastīs mums šorīt “Active&Fit”muslis, kurš mums atceļojis līdzi no Latvijas, kā neatņemama tievēšanas un sporta programmas sastāvdaļa. Active & Fit musli pamatā ir pilngraudu auzu pārslas. Tās ir vieglas, dabīgas, vitamīniem bagātas brokastis ar zemu tauku saturu un augstu enerģētisko vērtību. Tās var ēst ar pienu, jogurtu vai sulu. Mēs ēdām ar pienu un jogurtu. Ļoti gardi un veselīgi. Vislabāk tos baudīt uzreiz pēc rīta aktivitātēm, jo tad organisms ir pilnībā pamodies. Rītarosmē, ja vien tā nav garāka par 40 minūtēm, tomēr ieteicams doties pirms brokastīm. Tad kopējais rezultāts būs daudz pilnvērtīgāks.

Pirmās pusdienas Maljorkā ir ne mazāk veselīgas par brokastīm. Gatavojam visu pašas turpat mūsu mājā, ēdam pie skaisti servēta galda… nu gandrīz kā restorānā, tikai krietni lētāk. Pa dienu termometra stabiņš rāda 27 grādus pēc celsija, ir pārāk karsts, lai nodotos aktīvai nūjošanai dienas vidū, tādēļ braucam galvaspilsētas Palmas virzienā, kur pēc plāna paredzēts neliels šopings, vecpilsētas apskate un vakara nūjošana pa galvaspilsētas promenādi. Palmā ir beigusies darba diena un aktīvie pilsētnieki dodas vakara treniņā pa pilsētas galveno promenādi. Kurš skrien, kurš nūjo, kurš brauc ar velo. Visapkārt valda patīkama, fiziski aktīva atmosfēra. Emocijas paspilgtina arī burvīgie vecpilsētas skati, katedrāli sāk izgaismot daudzās gaismiņas un ir sajūta, ka esi “Tūkstoš un vienas nakts” pasakā. Kopumā pirmajā dienā ar nūjām veikti 16 km.

Piejūras nūjotāju klubs - Viva Mallorca

Otrā nometnes diena iesākas līdzīgi – ar rītarosmes apli, tikai šorīt jau krietni garāku, un lielākā tempā, lai līdz peldei būtu sasniegta tā kondīcija, kad esi jau iesilis un ir ļoti patīkami iegremdēties jūrā. Peldes laikā izpildām elpošanas vingrinājumu, kuru mums ierāda Lindiņa. Viņa ikdienā apmeklē jogas nodarbības, tādēļ zina ko un kā mums rādīt. Dienas karstākā daļa paiet peldoties, sauļojoties un klīstot pa mūsu pilsētiņas ieliņām. Šodien pusdienās veselīgie zaļie salāti ar tunci. Pēcpusdienā dodamies uz pilsētiņu, kuru par savām mājām dēvējām pavasara sesijā. Toreiz atklājām ļoti skaistu vietu – Costa dels Pins, kuru šoreiz iekļāvām kā vienu no nometnes maršrutiem. Redzētais skats arī šoreiz iedvesmo – priežu apauguši stāvkrasti, tirkīzkrāsas jūra un tālumā pilsētiņa, kura jau tinas vakara dūmakā. Brīnišķīgi.

Kad tiekam atpakaļ pilsētā, pulkstenis jau rāda krietnu vakara stundu, tādēļ nolemjam vakariņas ēst krodziņā. Apzināti izvēlamies no tūristiem attālāku vietu, var redzēt, ka šeit vakariņās brauc pārsvarā vietējie iedzīvotāji. Tātad labs krogs! Un tieši tā arī ir, ēdiens un apkalpošana neliek vilties. Uz atvadām krodziņa saimnieks mums vēl ielej pa šotiņam vietējā dzēriena “Herbes”, kas rada patīkamu siltumu puncī un arī palīdz atbrīvot nogurušos muskuļus. Jo kā nekā, šodien ir veikti 30 km, pie kam ļoti pat pieklājīgā tempā.

Trešās dienas rītā mūsu grupa nedaudz sadalās – kuras dodas nūjošanas rītarosmē, kuras pie jūras nododas jogai un sūta rīta sveicienus saulei. Nūjotājas rītarosmes apli turpina pagarināt un šorīt jau tie ir 14 km. Šodien pusdienās atkal baudām Latvijas preci, jaunāko no „Rīgas Dzirnavnieks” plašā produktu klāsta – „Herkuless proteīna pastu”. Produktā ir 26% proteīna (augstas klases kviešu, olu un zirņu proteīni). Kā zināms, proteīns veicina muskuļu masas pieaugumu un palīdz uzturēt kaulu veselību. Produktā ir daudz šķiedrvielas un tas ir lielisks sabiedrotais aktīva dzīvesveida un sabalansēta uztura piekritējiem, tātad – mums! Kopā ar vistas gaļu un papriku garšo vienkārši izcili!

Piejūras nūjotāju klubs - Viva Mallorca

Ņemot vērā, ka pēc programmas rīt mums ir viens no fiziski smagākajiem maršrutiem, šodien paņemam atslodzi un atlikušo dienas daļu dodamies uz salas vidieni – vienu no visskaistākajām Maljorkas pilsētiņām Valdemosu. Šoreiz kā tūristi, sapucējušās un ar fotoaparātiem, nevis ar nūjām un sporta tērpos. Vakarā tiek „iekarots” vēl viens iepirkšanās centrs un tad jau dodamies uz naktsmītni, lai gatavotos rītdienas lielajam kāpienam.

Nometnes ceturtā diena iesākas ļoti agri, lai jau ar gaismiņu būtu pie kalna, kur sāksies mūsu gājiens uz Formentor bāku. Tādai agrai iešanai ir divi iemesli. Pirmkārt, lai vismaz turpceļš mums būtu ar salīdzinoši komfortablu gaisa temperatūru. Otrkārt, tik agri ejot vismaz vienā virzienā ir iespējams izvairīties no lielā riteņbraucēju un autobraucēju pūļa, kuri arī dodas iekarot Formentor virsotni. Otrā iemesla dēļ mājās tiek atstātas arī nūjas, jo lavierēšanu starp riteņbraucējiem un mašīnām par nūjošanu īsti nosaukt nevar. Tātad ejam bez nūjām un baudām pasakainos skatus, kas paverās visapkārt. Pa ceļam satiekam kalnu kazas, kuras izskatās gana draudzīgas. Kā viņas spēj noturēties uz stāvajām klintīm un kalnu taciņām, man, aizvien, ir liels noslēpums. Pēc 11 km kāpiena, esam tikušas līdz pašai virsotnei. Skats, kas paveras no Formentor bākas, ir vienkārši pasakains. Kāpiens patiešām bija tā vērts. Formentor virsotnē katra sevi apbalvojam ar gabaliņu kūkas un garšīgu kafiju.

Virsotnē iekārtotajā kafejnīcā, kur to visu baudām, šiverē arī kalnu kaziņas. Viņas nāk pie galdiņiem un labprāt bauda mūsu pasniegtās banānu mizas. Par šādu kazu cienāšanu ar banānu mizām, dabūjam rājienu no mūsu dzīvnieku dakterītes Katrīnes. Viņa uztraucas par kazu vēderiem, kuriem ne īpaši patīkot šāda veida pārtika. Bet mēs jau tikai gribējām novērt kazu uzmanību no mūsu kūkām, jo, neapšaubāmi, kazu mērķis bija tieši mūsu kūkas! Par mūsu „komunikāciju” ar kazām sajūsminājās sabraukušie tūristi… tikām fotografētas un filmētas, un kas zin… varbūt esam jau kļuvušas ja ne par youtube, tad facebook zvaigznēm noteikti. Pēc tikpat gara un skaista kāpiena atpakaļ, atlikušo dienas daļu pavadām sauļojoties un peldoties vienā no skaistākajām Maljorkas pludmalēm – playa de Formentor.

Piejūras nūjotāju klubs - Viva Mallorca

Šīs dienas vakara daļu varētu nosaukt par „rakstura noturības pārbaudi”. Jo, proti -mūsu kompānijas desmitā dalībniece Ināra uz šo braucienu pieteicās īsi pirms izlidošanas. Par cik mūsu īres nams ir paredzēts tikai deviņiem cilvēkiem, tad Inārai norezervējām numuriņu turpat blakus viesnīcā. Nu lūk, un Ināra mums savā viesnīcā ir saorganizējusi vakariņas – samaksājot 15 EUR Tu saņem piekļuvi pasakaini gardam zviedru galdam. Kā jau tas latviešiem pieņemts – ja ir samaksāts, tad jāēd viss un daudz. Šeit nu varējām katra pārbaudīt cik stingri ir mūsu raksturi un cik nopietna ir mūsu vēlme Latvijā atgriezties tievām. Pārbaudi izturēja tikai retā.

Piektā diena vienai daļai iesākas ar „morālajām paģirām” par vakar apēsto, tādēļ „soda vienība” dodas 10 km garā rītarosmes aplī. Kamēr pārējās dienas pirmo daļu pavada gozējoties pie baseina, pastaigājoties pa mūsu pilsētiņu vai dziedējot tulzas. Šodien atkal ēdam veselīgās, pašu gatavotās pusdienas, kur mūsu virtuves virtuozs Mārīte uzmeistarojusi sautējumu no burkāniem, apelsīniem, ananāsiem un papaijas. Garšoja fantastiski! Pēcpusdienā dodamies 19 km garā vakara treniņā, no kura atgriežamies jau pamatīgā tumsā. Vakariņās mums šovakar Elīnas sarūpēts piena, augļu kokteilis un tad jau naktsmiers, jo nākamā dienā paredzēts skaistākais un grūtākais gājiens uz Sa Calobra paradīzes pludmali.

Nometnes sestā diena iesākas ar agro celšanos, jo brauciens līdz Escorcai ir pāri visai salai un tur mums atkal jānokļūst iespējami agri. No Escorcas sākas mūsu „Santjago ceļš” uz Maljorkas paradīzes pludmali. Ceļš vienā virzienā ir 14 km garš, no kuriem pirmie divi kilometri ir kalnā augšā, tad kalnu pāreja un seko 12 km pa serpentīnu uz leju. Šodien atkal bez nūjām, jo tās mums tikai traucētu. Turpceļš ir neaprakstāmi brīnišķīgs, jo uz lielā serpentīna esam tikai mēs. Mēs un vietējais fotogrāfiks, kuram šajā kalnu grēdā sākas kārtējā darba diena. Viņš fotografē daudzos riteņbraucējus, ievieto bildes internetā un tad tās pa 5 EUR var nopirkt. Viņš arī mūs safotografē un tagad arī smukās nūjotājas no Latvijas rotā viņa bilžu galeriju. Viņš ir sajūsmā par mums un mūsu aktivitātēm.

Iepriekš meitenēm šodienas galamērķi esmu nodēvējusi par šīs nometne „saldo ēdienu” un nonākot lejā, šķiet, meitenes saprot ko es ar to biju domājusi. Lai arī Sa Calobrā esmu bijusi jau četras reizes, no tā skata elpa aizraujas joprojām. Šī ir vieta, kur cilvēks savām acīm un ar katru savu ķermeņa šūniņu var baudīt dabas skaistumu un varenumu. Tas ir jāredz arī jums, kas lasa šo rakstu un varbūt vēl līdz galam nav izlēmis par savu dalību nākamajā mūsu braucienā. Tas ir jāredz!

Piejūras nūjotāju klubs - Viva Mallorca

Pēc peldes un fotosesijas šai Dieva mīlētajā vietā, apspriežam par iespējas nokļūt atpakaļ kalnā, uz vietu, kur atrodas mūsu mašīnas. Iespēju „nobalsot” kāda tūrista mašīnu, man par laimi, izmanto tikai viena meitene. Viņai ir ļoti attaisnojošs iemesls – tulznas. Mēs pārējās sākam kāpt atpakaļ kalnā. Saule ir pakāpusies jau krietni augstu, svelme ir liela. Līdz ar katru kilometru kāpt paliek arvien grūtāk, bet cenšamies viena otru uzmundrināt. Dažai vairs galīgi nav tālu līdz pilnīgam spēku izsīkumam. Jā, šis ir mūsu „Santjago ceļš” – grūts un vienlaicīgi skaists, kad esi tikai Tu un Tavas spēju robežas. Īsi pirms kalnu pārejas esošajā kafejnīcā tiek iepirkts ledus auksts ūdens un cola- cola. Spēki drīz vien atjaunojas un atlikuši trīs kilometri tiek pieveikti samērā viegli. Jā, mēs to izdarījām – Maljorkas „Santjago ceļš” ir pievarēts! Kopā tas ir 28 km pa ļoti ekstrēmu reljefu. Manas meitenes – lieli, lieli malači. Gandarījums par paveikto – milzīgs.

Vēl tikai pusdienas un pēcpusdienas pelde Solleras pludmalē un dodamies naktsmītnes virzienā. Šis ir mūsu pēdējais vakars Maljorkā, kurš tiek aizvadīts sveču gaismā baudot vīnu un Spānijas gardumus. Meitenes man sarūpējušas dāvanu – torti un svecītes ar „10”. Desmitnieks, protams, simbolizē mūsu foršo grupiņu. Jā, varu teikt, ka šis brauciens ir patiešām izdevies, nedēļas laikā katra no mums ieguvusi jaunas draudzenes. Esmu pārliecināta, ka šādā sastāvā tiks aizvadīts vēl ne viens vien nūjošanas pasākums arī Latvijā.

Nākamās dienas rītā dodamies uz lidostu, lai jau pavisam drīz satiktos ar saviem mīļajiem Rīgas lidostā. Kuri tikmēr Latvijā ir piedalījušies sava veida šovā „Tētuka nedienas”. Bet tas jau ir pavisam cits stāsts.

Rīgas lidostā vēl tikai atliek noskaidrot to nūjotāju, kas iegūs brauciena galveno balvu – jaunas nūjošanas nūjas no veikala „Ceļotājs” 27 EUR vērtībā. Sacensībās par visvairāk zaudētajiem kilogramiem, ar pilnīgi identiskiem svara rādījumiem, uzvarēja divas meitenes – Anda un Ina. Tā kā Ina labprātāk nūjo bez nūjām, bet Anda jau iepriekš tika solījusi, uzvaras gadījumā, nūjas dāvināt Mārītei, tad vienbalsīgi tika nolemts, ka jaunās nūjas visvairāk ir pelnījusi tieši Mārīte. Apsveicam Mārīti un sakām lielu paldies veikalam „Ceļotājs” un personīgi Rūtai Ošiņai.

Nedēļas laikā esam pieveikušas 130 km, baudījušas sauli, silto Vidusjūru un iespēju būt skaistākajā no Spānijas salām – Maljorkā. Ja arī Tu vēlies dodies kopā ar mums šāda veida ceļojumā, kas notiks 17.aprīlī, tad zini, ka pieteikšanās ir jau sākusies.

Paldies par uzmanību!

Jūsu „Piejūras nūjotāju klubs”
E-pasts: [email protected]
Tel. 29561366

logo

Vai vēlaties saņemt paziņojumus par svarīgākajām ziņām